Dersin Adı | Bölgesel İtalyan Mutfağı |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CLM 424 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Deney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı İtalya’nın farklı coğrafi bölgelerinin yemek alışkanlıkları ve yemek kültürünün incelenmesidir. İtalya’nın bölgesel mutfaklarında uygulanan geleneksel yöntemler ve geleneksel reçeteler uygulanmaktadır. Bu derste öğrencilerin İtalyan mutfağına has tarihi ve kültürel öğeler ile bu öğelerle uyumlu reçeteler hazırlaması ve yemek sunumunu öğrenmesi amaçlanır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, İtalya’nın bölgesel mutfak kültürüne temel giriş dersi olup, öğrencilere İtalya’nın farklı bölgelerinin yerel mutfaklarında kullanılan malzemeler ve bu malzemelerle yemek hazırlama becerilerinin geliştirilmesine yönelik uygulamaları kapsamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İtalyan Mutfağı dersine giriş | |
2 | Lokal ve bölgesel İtalyan ürünleri ve İtalyan Gastronomi tarihi | Peter Naccarato, Zachary Nowak, Elgin K. Eckert “Representing Italy Through Food”, chap. 1 : Presenting Iconic Italy, 1 st edn (UK: Bloomsbury Academic Publishing, Plc, 2017), 17 – 55. |
3 | LOMBARDİYA / Lombardiya bölgesi ürünleri ve Milano mutfağı / Bölge mutfağında kullanılan teknikler | Marcella Hazan, “Essentials of Classic Italian Cooking”, part One: Understanding Italian Cooking, 1 th edn ( NewYork: Alfred A. Knopf , 2010), 16 – 68. |
4 | LİGURYA / Ligurya bölgesi prototip ürünleri ve bölgenin yerel reçeteleri | Peter Naccarato, Zachary Nowak, Elgin K. Eckert “Representing Italy Through Food”, chap. 1 : Presenting Iconic Italy, 1 st edn (UK: Bloomsbury Academic Publishing, Plc, 2017), 60 – 95. |
5 | TOSKANA / Chianti bölgesinin yerel şarküteri ürünleri / Floransa bölgesi local reçeteleri ve makarna hamurları Küçük sınav | Fabio Trabocchi & Peter Kaminsky, “ Cucina of Le Marche” part One: Apetizers and Other Small Dishes, 1 th edn ( NewYork: Harper Collins Publishers, 2006), 16 - 161. |
6 | PİYEMONTE / Bölgenin lokal ürünleri ve Torino mutfağı | Marcella Hazan, “Essentials of Classic Italian Cooking”, part One: Understanding Italian Cooking, 1 th edn ( NewYork: Alfred A. Knopf , 2010), 45 – 76. |
7 | EMILYA ROMANYA / Bölgenin lokal ürünleri ve pişirme modelleri, makarna teknikleri | Sarah R. Labensky, Alan M. Hause, Priscilla A. Martel, “ On Cooking; A Textbook of Culinary Fundamentals”, chap. 27: Charcuterie 5 th edn (USA: Pearson Education International, 2010), 808 - 845. |
8 | Ara Sınav | |
9 | LAZIO / Lazio mutfağının temel teknikleri ve Roma mutfağı | Marcella Hazan, “Essentials of Classic Italian Cooking”, part One: Understanding Italian Cooking, 1 th edn ( NewYork: Alfred A. Knopf , 2010), 16 – 98. |
10 | SİCİLYA / Sicilya mutfağı teknikleri, Sicilya hamur işleri, Sicilya sokak yemekleri | Natalia Ravida, “Seasons of Sicily; Recipes from the South of Italy”, chap. 1 : 1 st edn (Australia: New Holland Publishers 2007), 22 – 206. |
11 | PUGLIA / Bölgenin makarna türleri ve katlama şekilleri | Marcella Hazan, “Essentials of Classic Italian Cooking”, part One: Understanding Italian Cooking, 1 th edn ( NewYork: Alfred A. Knopf , 2010), 66 – 90. |
12 | FRIULI – VENEZIA GIULIA / Bölgesel Venedik mutfağı ve reçeteleri | Fabio Trabocchi & Peter Kaminsky, “ Cucina of Le Marche” part One: Apetizers and Other Small Dishes, 1 th edn ( NewYork: Harper Collins Publishers, 2006), 45 - 121. |
13 | TRENTINO ALTO ADIGE / İtalyan mutfağında Kuzey kültürü ve Kuzey İtalya mutfağı Alto Adige bölgesi reçeteleri Küçük sınav | Marcella Hazan, “Essentials of Classic Italian Cooking”, part One: Understanding Italian Cooking, 1 th edn ( NewYork: Alfred A. Knopf , 2010), 36 – 60. |
14 | CAMPANIA / Napoletan mutfağı ve bölge reçeteleri uygulamaları, pizza türleri ve yapım tekniği Proje teslimi | Fabio Trabocchi & Peter Kaminsky, “ Cucina of Le Marche” part One: Apetizers and Other Small Dishes, 1 th edn ( NewYork: Harper Collins Publishers, 2006), 16 - 141. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | H. L. Cracknell & R. J. Kaufmann. Practical Professional Cookery. Singapore: Seng Lee Press. (ISBN 978 – 1 – 86152 – 873 -5). |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 30 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 3 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 5 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 18 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | X | ||||
2 | Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir | |||||
3 | Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir | |||||
4 | Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar | |||||
5 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır | |||||
6 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır | |||||
7 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur | |||||
8 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır | X | ||||
9 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | |||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır | |||||
12 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest